Dolgozom egy cikken, főzők, felveszem a telefont, utána anyut hívom, közben email-t írok, és persze bekukkantok a közösségi oldalakra. Ismerős? Te is ezer dolgot csinálsz egyszerre?
Éreztem, hogy nehéz az újabb és újabb ráhangolódás a feladatokra, de meg voltam győződve arról, hogy én szuper hatékony vagyok. Egészen addig, amíg nem hallottam egy beszélgetést a témában elismert szakembertől.
Dave CRENSHAW, amerikai szerző és vállalkozó, kedvenc témái a time management és a multitasking. A vállalkozók hatékonyságát szeretné növelni könyveivel és előadásaival. 2008-ban jelent meg egyik legnépszerűbb könyve: The Myth of Multitasking, amelyben leírja, miért nem jó egyszerre több dologgal foglalkozni:
- hosszabb időt vesznek igénybe a feladatok
- több hibát vétünk közben
- a stressz szintünk jelentősen emelkedik
Szóval, egyáltalán nem hatékony!
A jó hír, hogy tanulható a figyelem összpontosítása, a FÓKUSZ. Csak néhány tanács a szerzőtől.
Egyszerre egy dologgal foglalkozz. Szánj rá bizonyos időt, közben kapcsold ki a telefonod, valamint az email és egyéb értesítőket. Ha ezzel megvagy, nézd meg a leveleket. A közösségi oldalakra is fel lehet menni (főleg, hogy sokan marketing célokra használják), de ne vessz el bennük órákra. Szabj időhatárt magadnak. A telefont akkor is kapcsold ki, ha leülsz valakivel beszélgetni.
A fejlett technológia eszközei, a világháló magába szippanthatja a felhasználót. Függőséget is okozhat, folyamatosan figyeljük a kütyüjeinket. A rossz időgazdálkodás és kapkodás egyik feladatból a másikba nem csak súlyos pénzveszteséggel járhat egy cégnél, de a magánéletünkre is rossz hatással lehet. Az emberi kapcsolatainkat is elveszíthetjük, ha egy baráti beszélgetés alkalmával többet foglalkozunk a telefonunkkal, mint a mellettünk ülő személlyel.
Különösen autóvezetés közben fókuszáljatok! Bebizonyosodott, hogy kevésbé veszélyes az a sofőr, aki marihuána hatása alatt megy a forgalomba, mint amelyik vezetés közben üzenetet ír vagy telefonál.
Nem kell félni a technológiától vagy elítélni, csak ésszel kell használni. A felhasználónak is okossá kell válni: a feladatokat felosztani, időhatárt szabni és FÓKUSZÁLNI.
szerkesztő, szövegíró, tartalommarketing-blogger
(Fotó: Pinterest)
Ha tetszett, amit olvastál, és úgy gondolod, segíthetsz a cikkel másoknak, örülnénk a megosztásnak!
HOGY NE MARADJ LE A LEGFONTOSABBAKRÓL!
HA MÉG TÖBB MOTIVÁCIÓRA VÁGYSZ!
Kövess bennünket Facebookon és Instagramon!