10 dolog, ami közös a boldog és sikeres nőkben

2017. szeptember 28.

Millió kérdés merül fel bennünk nap mint nap a teljesítményünkkel vagy a boldogságunkkal kapcsolatban (is)... Miért nem megy? Neki hogyan sikerült? Mit tehetnék, hogy nekem is összejöjjön?

nevtelen_terv.png

Kerestem a válaszokat ezekben az inspiráló interjúkban.

Arra gondoltam, közel harminc beszélgetés után, itt az idő, hogy összefoglaljam mindazt, ami az általam boldognak és sikeresnek tartott nőkben közös.

Íme az a tíz dolog, ami a TE életed is megváltoztathatja vagy lendületet adhat, ahhoz az irányhoz, amit már választottál.

Mindegyikhez hoztam egy igazán motiváló, megható vagy bölcs idézetet. 

 

1. BENNÜK ÉG A VÁGY ÉS A SZENVEDÉLY

Minden a vággyal kezdődik! Ez az a bizsergető érzés, ami ott van minden porcikájukban. Egyikük úgy fogalmazott: "olyan ez, mint a szerelem érzése."

Ők tudják, mi az irányuk, merre kell menniük. Megtalálták a szenvedélyüket. 

Lipovszky Csenge, Magyarország egyetlen illatesztétája:

„Belül annyira éreztem az elhivatottságot, tudtam, hogy nekem ez az utam. FLOW élmény számomra a munkám. Hálás vagyok a hivatásomért, hogy minden tudásom és (meg)érzésem átadhatom. Szeretek interakcióba lépni az emberekkel, minden visszajelzésből tanulok, és előre visznek.” 

2. MINDEGYIKÜK TUDATOSAN ÉLI AZ ÉLETÉT

Felelősséget vállaltak a sorsukért. Igenis tudják, hogy valamilyen szinten ők irányítják az életüket. Ennek fényében cselekszenek, és közben igyekeznek jelen lenni, tudatosan megélni a pillanatot minden szerepkörükben.

Kecskés Adrienn, a Női Bizalmi Kör volt vezetője:

„Nekünk nőknek kaméleonoknak kell lennünk; megtanulni a szerepek között váltani. Az irodában még üzletasszonyok vagyunk, az autóból hívjuk a férjünket feleségként és megyünk a gyerekekért anyaként.

Közben rendkívül fontos, hogy tényleg megéljük ezeket a női szerepeket a maguk valójában, a most-ban. A jelenben levést meg kell tanulni, nem mindig arra összpontosítani célorientáltan, hogy mit szeretnék holnap vagy jövő nyáron. Tehát: most vagyok itt, most ez a szerep van, most ezt kell megélni!”

3. ELINDULTAK AZ ÖNISMERET ÚTJÁN

Önismeret nélkül sokkal nehezebb boldogulni. Minden ezzel kezdődik: Ismerd meg önmagad. Akkor tudhatod csak meg, mi a te igazi vágyad és hogyan tudsz tenni érte. Innen indul az út a HATÁRTALAN ÖNBIZALOMHOZ. Erre van egy megoldásunk.

Békési Brigitta, a Beautyrobic mozgásforma megálmodója:

“Mindegy, hogy a sikert vagy a boldogságot kutatjuk, szerintem egy a lényeg, az embernek meg kell találnia azt a dolgot, amiben ő kiemelkedő. A „wow hatást” kiváltó emberek megtalálták a saját útjukat, ezért csodálja őket a többi ember. Minden emberben van valami, ami különlegessé teszi, amiben ő kiváló lehet.

Azt tapasztalom, hogy azért nem tudják felfedezni, mert az önismeret mindig az utolsó helyre kerül. Sajnos az iskolarendszer sem arra épül, hogy ezt kihozza belőlünk. Miután kikerülünk, el kellene kezdeni foglalkozni önmagunk megismerésével. Soha nem késő belevágni abba, amit az ember szeret.

Kifogásokat mindig lehet találni. Én azt vallom, tizennyolc éves korunktól mi vagyunk a felelősek az életünkért. Nem szabad a múlttal takarózni. A jövőt kell építeni.”

 szerintem_egy_a_lenyeg_az_embernek_meg_kell_talalnia_azt_a_dolgot_amiben_o_kiemelkedo_1.png

4. ELFOGADTÁK ÉS SZERETIK ÖNMAGUKAT

Önszeretet és önbecsülés nélkül nincs igaz boldogság. Szeretik magukat a hibájukkal együtt. Ez nem azt jelenti, hogy nem tesznek semmit, hogy jobbak lehessenek. Egyszerűen vannak helyzetek, amin nem tudunk változtatni, ezért a hozzáállásunkon kell változtatni. 

Varga Virág, szervátültetett fiatal lány:

„Nőként sokáig semminek éreztem magam. Kilencven kilóra híztam a klinikán a vizesedés miatt, sokszor tehetetlennek éreztem magam. A hasamon ott vannak a hatalmas vágások, amiket nagyon szégyelltem, és rejtegettem is tavaly nyáron.

Azóta sok fiatal szervátültetettel beszélgettem. Tudom, min mennek keresztül, mennyi erő kell ehhez az élethez. Az idén januárban ünnepeltem az első szülinapom az új májammal. Annyira jól sikerült, boldog voltam, hogy élek, és átéreztem, mennyi mindent tettem azért, hogy élhetek.

Megváltozott bennem a betegségemhez való hozzáállásom. Megszerettem magam, úgy ahogy vagyok.

Van egy óriási vágyam, egy fotókampány, amelyben mi, szervátültetésen átesett nők megmutatjuk a hegeinket. Nagyon sokan nem tudják elfogadni őket, és plasztikáztatnak inkább. Én is azt hittem, ez így lesz, utáltam őket. Úgy örülök hogy, ez megváltozott bennem: ma már büszke vagyok a hegeimre.”

 5. KILÉPTEK A KOMFORTZÓNÁJUKBÓL

Mindenki fél, ez természetes, hisz a félelem a túlélésünket szolgálja. Vakmerően ne is vágjunk veszélyes dolgokba! De fel kell mérni a határainkat, és fokozatosan tágítani azokat. Csak így születhetnek eredmények.

Rúzsa Magdolna, énekesnő:

“Én azt üzenném, hogy bátraké a szerencse. Bárhol is van valaki a világban, bármilyen körülmények között, a szikra benne van, a teremtő erő ott van. Ha fejben valamit megteremtettünk, könnyebb megvalósítani, mert már elindult a gondolat. Hiszem azt, hogy merni kell, menni kell; hogy később ne mondjuk azt, hogy meg sem próbáltam. Nincs mit veszíteni.” 

6. KITARTANAK A KUDARCOK ÉS NEHÉZ KÖRÜLMÉNYEK  ELLENÉRE IS 

A kudarcok és akadályok folyamatosan jelen lesznek az életünkben. Ahhoz, hogy elérjük a sikereinket, át kell lépni a határainkat, és ott sérülhetünk. Ez az ára annak, hogy tapasztaltabban, átgondoltabban haladjunk előre.

A kifogásokat pedig tegyük félre. Próbálkozzunk, hisz olyan sok történet mutatja, nincs lehetetlen…

Varga Izabella, színművésznő:

“Az életem megtanított arra, hogy a legszörnyűbb dolgoknak is lehetnek olyan következményei, amik nem feltétlenül ott és akkor, de biztos értelmet nyernek, és még akár boldoggá is tehetnek. Paradox helyzet, de én például a háborúnak köszönhetem, hogy itt és most boldog és sikeres életet élek.” -ne_feljunk_a_kihivasoktol_meg_ha_elsore_ijesztonek_tunnek_is_varga_iza_1.png

 

7. ÁPOLJÁK A BARÁTI KAPCSOLATOKAT ÉS A CSALÁD NAGYON FONTOS SZÁMUKRA

A kutatások szerint az emberek többsége azt bánja meg a halálos ágyán, hogy nem töltött több időt a családjával, nem figyelt a barátaira. Az emberi kapcsolatok meghatározóak, ez a mi védőbástyánk.

Varga Virág, szervátültetett fiatal lány:

„Sokszor nagyon fájt a testem, és szenvedtem lelkileg. Volt úgy, hogy az államvizsgát is fel akartam adni, de eszembe jutott, amit végig tudtam csinálni a kórházban, amellett eltörpült minden más probléma. Apukám szokta rám mondani, hogy makacs vagyok, amit akarok, mindenáron elérem. Azt hiszem, ez a makacsság sokat segített. A kórházban, azokban a kritikus órákban, pedig az segített a túlélésben, hogy éreztem a családom és a barátaim szeretetét.

Tisztán emlékszem egyik hallucinációmra. El akartam hagyni ezt a világot, ahol annyira belefáradtam az életbe. Először egy olyan szürreális ugrálóvárban találtam magam, ahol az altatásra váró gyerekek voltak. Játszottunk, sok volt a feltűnően lila és sárga szín, a körvonalak egybemosódtak. Egyszer csak azon kaptam magam, én nem tartozom oda, nem érzem jól magam, én már felnőtt vagyok. Mentem tovább egy szűk folyosón, aminek az egyik oldalán volt egy keskeny ajtó, sárga fonal vezetett ki rajta. Úgy éreztem, a fonal után kell mennem. Ott várnak engem, ott minden sokkal jobb és könnyebb lesz, de nem fértem árt, túl keskeny volt az ajtó. Közben átjárt az érzés, hogy nem is mehetek, mert a családom és a barátaim nagyon várnak vissza. Kristálytisztán emlékszem, éreztem a szeretetüket.”

8. POZITÍV AZ ÉLETHEZ VALÓ HOZZÁÁLLÁSUK

Nem mindegy, hogy félig tele vagy üres az a pohár.

Sokkal boldogabban is élhetnénk, ha megtanulnánk a dánoktól az átkeretezés művészetét. Vannak tragédiák és történnek velünk rossz dolgok, de ha túl akarunk élni, szükségünk lesz a pozitív gondolkodásra. Nem mindegy, mit táplálunk a fejünkbe. A gondolatnak ugyanis teremtő ereje van.

Ebben maximálisan hisz a CABALA motivációs ruhamárka megálmodója, Elek Bettina, is:

„Nagyon nagy hatással volt rám és sokat jelentett a ruhamárkám megszületésénél is dr. Masaru Emoto kísérlete. Azt vizsgálta, hogy a pozitív és negatív szavak, gondolatok, miként hatnak a fizikai testre. Ő a vízzel kísérletezett, én pedig két babszemmel tettem ugyanezt.

A két babszemet hasonló körülmények között csíráztattam, leszámítva, hogy az egyik dobozára azt írtam, szeretlek, a másikra pedig, hogy gyűlöllek.

Minden nap beszéltem hozzájuk.

A szeretlek babocskának minden reggel elmondtam, mennyire szeretem, milyen szép. A gyűlöllek babocskának pedig, hogy mennyire utálom, nem jó semmire.

Ha belegondolunk, hajlamosak vagyunk ezt átvinni a saját életünkre is. Minden reggel, mikor belenézünk a tükörbe, azzal nyitunk, hogy már megint, milyen szörnyen nézünk ki; milyen rosszul áll a hajunk; el fogunk késni; úgysem fog sikerülni. Ezzel negatívan befolyásoljuk a saját életünket.

Visszatérve a babszemekhez, a szeretlek babocska végül kicsírázott, a gyűlöllek babocska elrohadt. Ezt a kísérletet háromszor végeztem el, ugyanilyen eredményre jutva.

Sokan kételkednek, én viszont nagyon hiszek abban, hogy a szavainknak és a gondolataiknak hatalmas súlya van.”

9. HÁLÁSAK AZÉRT, AMIJÜK VAN

Nagy Judit, volt televíziós műsorvezető ma már coachként dolgozik, rögös út vezette el önmagához és a szenvedélyéhez.

„Hálás vagyok, amiért kaptam még egy lehetőséget. Visszajöhettem. Ez nagy felelősség.

Közben azt is megtanultam, hogy a kevesebb néha több, és minden apróságnak tudok örülni. Egyáltalán a létezésnek, hogy éppen egészséges vagyok vagy süt a nap. Elárulom, ez nagyon felszabadító érzés.”

 

nagy_judit.png

10. ELMONDHATJÁK MAGUKRÓL, HOGY VAN ÖNBIZALMUK

Az önbizalom lesz az igazi „fegyver” a kezünkben. Éppen ezért lenne fontos állandóan nyitottnak lenni, fejlődni, kilépni a komfortzónából. Megélni a sikereket és a kudarcokat is, ha kell, és olyan mintát átadni a gyermekeinknek, ami óriási támaszuk lesz.

Nagy Judit, volt televíziós műsorvezető

„Itt jön a képbe a szülők és az iskola felelőssége, hogy mire is neveljük a gyerekeinket. Hiszem, azt, hogy mindannyiunknak vannak képességei, amit kamatoztathatunk. Ha ebben támogatást kapnának a gyerekek, nagyobb önbizalommal indulnának el az úton. Egy idő után pedig már az ő saját döntésük lesz, tovább tanulnak vagy nem, mit is kezdenek az életükkel.

Figyelembe kell venni, hogy a saját sorsunkért, valamilyen szinten, igenis felelősek vagyunk. Nem lehet mindig kifelé mutogatni. Van nekünk is személyes ráhatásunk.”

 

Rizsányi Rózsa

szerkesztő, szövegíró, content marketing blogger

 

INTERJÚK INSPIRÁLÓ, PÉLDAÉRTÉKŰ NŐKKEL

 

Ha tetszett, amit olvastál, nagyon örülnénk a megosztásnak és a hozzászólásnak! :-)

 

HOGY NE MARADJ LE A LEGFONTOSABBAKRÓL!

Íratkozz fel hírlevelünkre!

HA MÉG TÖBB MOTIVÁCIÓRA VÁGYSZ!

Kövess bennünket FacebookonInstagramon és Pinteresten!

 

fitmindpicilogo.jpg

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitmind.blog.hu/api/trackback/id/tr1412908950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
-->
süti beállítások módosítása