Subert Henriett: „Legyünk kitartóak és alázatosak, amikor a céljainkért küzdünk. ”

Interjú egy sikeres értékesítővel és családanyával

2019. június 19.

Heni csak nemrég lett negyven, de… Fél élete az értékesítésről szól, amiben nagyon sikeres, több mint húsz éve van együtt a férjével, és anyaként is helytáll. Ritka szép, harmonikus életet él. Nem azért tart itt, mert mesébe illő volt a gyerekkora. Édesanyja erőfeszítései ellenére sem kaphatott meg mindent anyagilag és érzelmileg. Őt a rögös, akadályokkal teli kezdet erősítette meg. Nem adta fel, nem keresett kifogásokat, ellenkezőleg! Számomra ő ezért példaértékű!cimlap_1.jpg(Fotó: Pure&Pastel Photography) 

Mi volt eddig a legnagyobb nehézség az életedben? 

Sok család vált és válik az alkoholizmus áldozatává. Mi is így jártunk. Az alkohol mindennapos jelenléte rányomta bélyegét az életünkre. Van, akit ez hátráltat. Van, akinek erőt ad. Én az utóbbiak közé tartozom. Éppen ezért örülök, hogy megoszthatom a történetem. Hátha segít, és erőt ad valaki másnak is!

Kőkeményen meg kellett küzdenem az életemért, már a születésemkor. Koraszülöttként hat és fél hónapra láttam meg a napvilágot, alig több mint egy kilóval. Olyan gyorsan elértem a kívánt súlyt, hogy a csodámra jártak az orvosok. Azt mondják, már itt látszott, életrevaló leszek. Gyermekkoromban rengeteg szeretetet kaptam, de korán fel kellett nőnöm. Apám alkoholizmusa beárnyékolta a mindennapjainkat, és az is, hogy a szintén koraszülött öcsém sajnos meghalt. Szüleim elváltak, mikor tizenkét éves voltam. Anyu egyedül nevelt. A nagymamám ugyan támogatott bennünket, de a zsebpénzemért meg kellett dolgoznom. Tizenhat évesen péntekenként takarítani jártam anyuval. Akkor döntöttem el, hogy nekem olyan munkahelyem lesz, ahová kosztümben járhatok. És lett is! 

Hogyan jutottál el a kosztümös munkáig? 

Érettségi után rögtön dolgozni kezdtem egy szoláriumban. Hamarosan bejött egy építőipari cég vezetője, és kérte, hogy a vendégek közül ajánljak neki titkárnőt. Másnap én magamat ajánlottam. Hetekkel később már tervrajzok alapján számoltam a tetőfedés anyagszükségletét, vagy az ereszcsatorna rendszereket. Imádtam a munkámat.

Nappal dolgoztam a munkahelyemen, szombaton főiskolára jártam: a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának levelező tagozatára. Nem volt könnyű négy év. A fizetésemet bébiszitterkedéssel egészítettem ki, hogy a tandíjamat fizetni tudjam. 2004-ben diplomáztam közgazdászként. Küzdelmes időszak volt, de mindenképp megérte.

Az építőiparban töltött közel tíz év után az IT-szektorban helyezkedtem el. Nyomtatással kapcsolatos hardveres és szoftveres megoldásokat értékesítünk. Csodálatos, kihívásokkal teli feladat. Immáron tizenkét éve sikeresnek mondhatom magam ebben a feladatkörben, amit a számos elismerés is igazol. Elutazhattam Dél-Afrikába a párommal, ahol fantasztikus élményekkel lettünk gazdagabbak. De Portugáliába és Máltára is céges jutalom kapcsán jutottunk el. cikkbe_3.jpg(Fotó: Pure&Pastel Photography) 

A "férfias" munka világában miként állja meg a helyét egy csinos, fiatal nő?

Az építőiparban 18 évesen kezdtem el dolgozni, szinte gyerekként. Nagyon nehéz volt kivívni egy mérnök vagy egy bádogos elismerését. Csak szakmai elhivatottsággal, hozzáértéssel ébreszthettem bizalmat ügyfeleimben. Nőként többszörösen kell bizonyítani ahhoz, hogy elfogadjanak a szakmában. Úgy gondolom, sikerült. Később sem volt ez egyszerűbb. Bár kétségkívül előnyei is vannak a női kereskedőknek. Könnyebben bejuthatunk egy zárt ajtón, és a konfliktusok kezeléséhez is speciális érzékkel rendelkezünk. Élni lehet azzal, hogy nők vagyunk, de visszaélni TILOS!

Milyen hasznos tippeket tudsz adni az olvasóknak, hogyan adják el a terméküket vagy magukat? 

Sokszor nincs több esélyünk bizalmat ébreszteni az ügyfélben, az első benyomás sorsdöntő lehet. Legyünk felkészültek, hallgassunk, figyeljünk az ügyfélre. De mindenekelőtt, higgyünk abban amit csinálunk, higgyünk önmagunkban! Minden munkahelyemen hittem a termékben, a szolgáltatásban, a márkában, amit képviseltem, a kollégáimban, akikkel egy csapatot alkotunk. Ma is ugyanúgy hiszek! A piacon sok vállalat kínál közel azonos terméket és szolgáltatást. A különbség talán épp az lehet, ahogy Te látod azt, amit kínálsz. 

A nehéz kezdeten túl, mi motivál, mi hajt téged előre? 

Az életem vagy a karrierem során nem mindig tudtam, mit akarok. Azt viszont mindig is világosan tudtam, hogy mit nem. Soha nem gondolkodtam azon, mi motivál. Az én motivációm belülről jön, folyamatosan, meg nem szűnve. Valami mindig, minden helyzetben hajt előre. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy az anyagi elismerés nem motiváló. Dehogynem! Mindannyian pénzből élünk, abból vásárolunk, szépítgetjük az otthonunkat, taníttatjuk a gyermekeinket, utazunk és gyógyulunk. De önmagában ez nem elég! A munkában csak úgy lehetünk sikeresek, ha szeretjük, amit csinálunk. Egyik kedvenc idézetem is éppen erről szól. Napoleon Hill fogalmazta meg bölcsen:

A lelkesedés általában automatikusan jön, amikor valaki megtalálja a leginkább hozzá illő munkát, s azt teszi, amit legjobban szeret.

Ritka, hogy a sikeres karriert nem sínyli meg a párkapcsolat. 23 éve vagytok együtt a férjeddel. Hogyan ápoljátok és őrzitek a kapcsolatotokat?

Nincs olyan, hogy csak „fent”. Nehéz időkben mutatkozik meg, hogy két ember között milyen erős kötelék van. Mi az elmúlt évek során számos kihívással néztünk szembe, de a köztünk lévő szeretet kiállta az idő próbáját.

Titok nincs, sok kompromisszumra, elfogadásra és alkalmazkodásra van szükség. Férjem és családom támogat a munkámban, ahogy én is őket. Együtt, egy irányba haladunk. 

heni-interju_01.jpg

(Fotó: Pure&Pastel Photography)

Van egy 14 éves fiatok. Hogyan tudod egyensúlyban tartani a munkát és az anyaságot? 

Nagyon korán visszamentem dolgozni, de nem bántam meg, s talán ezt ma sem tenném másképp. Olivér nem volt még egyéves, amikor a volt főnököm részmunkaidős állást ajánlott egy újonnan induló cégnél. Elfogadtam. Kisfiamra legtöbbet férjem édesanyja vigyázott, amíg dolgoztam, de persze családom, barátaim támogatására is számíthattam. Nagy segítség volt számunkra. A fiammal eltöltött időt igyekeztem a lehető legértékesebben kihasználni.

Vallom, hogy nincs a „jó anyaságra” recept, csak bizonyíték, és ez egy boldog, egészséges lelkületű gyermek.

Elismerésem a hivatásos édesanyáknak is, akik több gyermeket nevelnek odaadással, sokszor feláldozva álmaikat, céljaikat.

Mi tölt fel, mi ad energiát? 

A sport mindig jelen volt az életemben valamilyen formában. Segít energiával feltölteni, vagy épp a stresszt levezetni egy nehéz nap után. Tapasztalatom szerint minden életszakaszban más típusú mozgást kívánunk. Lényeg, hogy örömünket leljük benne, legyen az akár csak egy esti séta. A családommal, barátaimmal eltöltött idő nagy érték számomra. Imádok színházba járni, szabályosan megbabonáz egy-egy jó előadás. Pintér Béla darabjait szívből ajánlom, ha valaki kedveli az alternatív stílust.  

Szeretsz olvasni? Van-e olyan könyv, ami sokat adott neked?

Elolvasni egy könyvet, olyan, mint megismerkedni egy idegen kultúrával. Nincs két ember, akire egy idegen kultúra, vagy egy könyv egyforma hatást gyakorolna. Amikor tíz évvel ezelőtt elolvastam egy Márai Sándor regényt, nem feltétlenül értettem úgy a mondanivalóját, ahogy azt ma értem, és fogom majd tíz év múlva. Mélylélektani drámáiban csodálatos jellemrajzokat olvashatunk, ezek segítenek megérteni a nemek közti különbséget, gondolkodás- és értésmódot. Legyen szó családi, baráti kapcsolatról, szerelemről, vagy csupán testiségről. Erre kiváló példa az egyik nagy kedvencemből, Az igazi című regényéből származó idézet, mely nekünk, nőknek nagy segítség lehet, ha szeretnénk jobban megérteni a párunkat, a bennünket körülvevő férfiakat, vagy akár a fiainkat:

Minden igazi férfiban van valamilyen tartózkodás, mintha lényének, lelkének egy területét elzárná a nő elől, akit szeret, és azt mondaná: eddig, kedves, és ne tovább. Itt a hetedik szobában egyedül akarok maradni.

cikkbe_1.jpg

(Fotó: Pure&Pastel Photography)

Hol szeretnéd látni magad öt év múlva? 

Bízom benne, hogy, továbbra is sikerrel képviselhetem azt a piros logós céget, mely a nyomtatásban és a fényképezésben az élen jár.

Szeretnék fiatalokkal foglalkozni, átadni nekik azt a tudást és tapasztalatot, melyet az értékesítésben töltött hosszú évek alatt magaménak tudhatok. Érdekel a projektmenedzsment. Izgalmas látni, hogy egy-egy kihívásra miként tud reagálni egy arra alkalmas professzionális csapat, egy megfelelő karmester vezénylete mellett. De igyekszem minél mélyebb tudást szerezni az üzleti életben kiemelt szerepet betöltő adatbiztonság terén is. Továbbá, szeretnék részt vállalni a vállalati stratégia kiépítésében, és a jövőkép alakításában.

Ha az élet esetleg változást hozna számomra a munkahelyemet vagy a karrier utamat illetően, biztosan vállalni fogom az új kihívásokat.

A magánéletemben pedig továbbra is törekedni fogok arra, hogy a felépített, jól működő harmóniát ne tudja semmi megzavarni. Öt év múlva, ha újra találkozunk, szeretnék beszámolni neked egy boldog, sikeres fiatalemberről is, aki most a tinédzser nagyfiam, valamint sok-sok utazásról, élményről.  

Mit üzensz azoknak a (tudatos) nőknek, akik most ezt az interjút olvassák, hogyan valósíthatják meg önmagukat, hogyan élhetnek teljes és boldog életet? 

Mi nők folyton meg akarunk felelni valamilyen – sokszor magunk által kreált – elvárásnak. Ez rengeteg energiát emészt fel. Merjünk álmodni, merjünk úgy cselekedni, ahogy azt elképzeltük. Legyünk kitartóak és alázatosak, amikor a céljainkért küzdünk.

Nevessünk, éljünk, szeressünk, sírjunk, ha kell! Vállaljuk fel az álláspontunkat, ismerjük be, ha hibáztunk, tanuljunk belőle. Nézzünk körül, lássuk meg a tényeket. Önmagunknak pedig sose hazudjunk.

Ne adjunk azok véleményére, akik nem bizonyítottak az életben semmit, ezzel szemben bátran kövessük azokat, akik példát mutathatnak nekünk. Végül, de nem utolsósorban, olykor tanuljunk meg vessző helyett pontot használni.

 

Köszönjük a csodálatos fotókat: Pure&Pastel Photography

Helyszín: Villa Bagatelle

 

 

Rizsányi Rózsa

Tartalommarketing, PR és kommunikáció

 

Ha tetszett, amit olvastál, nagyon örülnénk a megosztásnak és a hozzászólásnak! :-)

 

HA MÉG TÖBB MOTIVÁCIÓRA VÁGYSZ!

Kövess bennünket FacebookonInstagramon és Pinteresten!

 

fitmindpicilogo.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitmind.blog.hu/api/trackback/id/tr7614900666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
-->
süti beállítások módosítása