Radics Gigi, Audrey Hepburn és az ő parfümük

2016. november 13.

Magyar parfümtörténeti eseménynek örvend a szívem. Amolyan fordulóponthoz érkeztünk. Végre adódott egy magyar előadóművész, és persze itt most a stábjáról is beszélünk, akik mertek bátrak lenni és belevágni abba, ami olyan magától értetődő már szerte a világon - márkaépítésre használták az illatot.golden-voice-by-radics-gigi-4-620x413.jpg

A Trendmánia forgatásán beszélgettem Radics Gigivel, az első magyar celebritással, aki egy saját nevével fémjelzett parfümöt dobott piacra, Golden Voice elnevezéssel. Lehetséges, hogy e vakmerő lépést azért is volt könnyebb megtenniük, mert nem csupán Magyarországon élnek, hanem Gigi meglehetősen sok időt tölt az Egyesült Államokban, így a magyar rögvalóság nem tudta lehűteni a lelkesedésüket.

radicsgigi1.jpg

Sokan vannak, akik a parfümöt jó üzleti befektetésnek gondolják, számos híresség megalkotta már a saját illatát Madonnától Alain Delonig. A toplistát Beyonce vezeti, akinek egy 2013-as felmérés szerint Heat nevű parfümje 400 millió dollár nyereséget hozott 3 év alatt. A parfümök közt - attól függően, hogy milyen parfümőrrel sikerült az együttműködés - illetve, hogy mennyire tudtak egymásra hangolódni - születtek vállalhatatlan tömegtermékek, de legendás illatok egyaránt.

Gigi csilllogó, közel sem szolíd hangját és színpadi megnyilvánulását jól leképezi ez az illat. Cseppet sem suttogó, inkább harsánynak és karakteresnek nevezném, olyan sillage-zsal, amely még órák után is érezhető a levegőben. Gyümölcsös, virágos szív és egy vaníliás, pézsmás alap jellemzi. Nem a mostani, vattacukros kategória, és nem tudom, hogy tudatosan vagy véletlenül kerülték-e el a mai mainstream vonalat. A Golden Voice nekem a 90-es éveket idézi, a New West-et csak éppen puhább és édesebb kiadásban. A holland Vlarkaamp testvérpár készítette a parfümöt, akik hallották Gigit énekelni valahol, és akik a Holland Aromatics néven alkotják illataikat szerte a világ 35 országában.

Kevesen tudják, de a celeb-parfümök időszámítása 1957-ben kezdődött. Igaz, hogy különböző udvari parfümkészítők alkotásait már korábban is előszeretettel használták híres emberek, mint pl. Napóleon vagy Churchill, de ezek nem nekik készültek személy szerint. 1957-ben készült el az a parfüm, melyet az akkor fiatal, feltörekvő Hubert Givenchy (illetve Francis Fabron parfümőr) álmodott meg a francia divattervező barátnője és múzsája számára. A legenda szerint Givenchy megpróbálta meggyőzni Audrey Hepburnt, hogy bocsássák kereskedelmi forgalomba a parfümöt, mire a színésznő válasza az volt: "Megtiltom!" (L'Interdit-Tilos!)

audreyh.jpg

Az egyik legnagyobb drogérialánc polcain lesz elérhető a parfüm ettől a héttől.

 

Lipovszky Csenge

illatesztéta

 

scentpoetry.blogspot.hu

www.facebook.com/scentpoetry/?fref=ts

csenge.lipovszky@gmail.com

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitmind.blog.hu/api/trackback/id/tr8211958109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
-->
süti beállítások módosítása