Boldogság-cseppek Franciaországból

2016. május 21.

A US News által elkészített boldogság-lista nyolcadik helyén végzett Franciaország (a teljes listát itt találjátok: http://www.usnews.com/news/best-countries/overall-full-list). Mindig is imádtam a franciák életszeretetét, igényességét és eleganciáját. Barátnőmék négy éve költöztek oda. Kíváncsi voltam arra, hogyan látja ő a franciákat.

kissing_paris-focim.jpg

Franciaországban az emberek sokkal nyitottabbak egymás felé. Kedvesen (és hangosan) köszönnek, bárhová megyek, bárhol várakozom. Szívesen elegyednek szóba másokkal, nem zárkóznak be, minden alkalommal beszélgetek pár mondatot valakivel, ha elhagyom a házat. A boltossal, aki a második alkalom után törzsvásárlóként kezel, és nem mulasztja el megkérdezni, hogy vannak a gyerekek; vagy épp egy idős nénivel, bácsival a buszmegállóban/metrón, akivel elcsevegünk az időjárásról, a gyerekekről... Felszínes dolgok ezek, mégis nagyban hozzájárulnak a napi megelégedettség-érzethez.

Nem tudom, ez boldogság-e, de tény, hogy az emberek udvariasak (MINDENÉRT 'pardon'-nal elnézést kérnek, még ha én léptem is rá az ő lábukra). Kedvesek és mosolygósak, ez ráragad mindenkire. Ha szomorú vagyok, biztosan kimozdulok a lakásból.

Itt szerettem meg a sminkelést is. Franciaországban minden nő sminkeli magát. Alapozó bőségesen (ezt csak módjával követem), és aztán minden ami belefér, de csak a jó ízlés határain belül. Ez is apróság, de fontos – különösen egy nő életben.

fra2.jpg

Szerelmes párból is akad bőven. Szeretem nézni az utcán, ahogy az idősebb korosztály is kéz a kézben andalog!

Úgy látom, a táplálkozástól kezdve a mozgáson át, sok mindenre jobban odafigyelnek a franciák. Fittebbek is itt az emberek.

Az óvodai menü láttán igencsak elcsodálkoznának Magyarországon.

Például:

előétel: reszelt répasaláta,

főétel: halrudacskák zöldbabbal, joghurt, gyümölcs, és ha még éhesek, bio baguette.

Vagy:

előétel: lencsesaláta

főétel: párolt marha zöldségekkel (retek, endívia, borsó), quinoa, sajt, gyümölcs, bio baguette.

És ez egy állami ovi... Bár, az étkezésért fizetni kell.

Az utolsó dolog, ami már nagyon hiányzott a boldogságomhoz, az a mozgás. Végre újra nekikezdtem.

Itt minden park (amiben rendszerint játszótér is van valahol), a sportolás helyszíne is, nagyon sokan futnak, jogging-olnak, illetve táncolnak, aerobic-oznak stb stb. Kedvenceim az mp3-at hallgató 80-as nénik a futóösvényen!

fra1.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitmind.blog.hu/api/trackback/id/tr638736794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
-->
süti beállítások módosítása