A döntés a fejedben van! - Rizsányi Rózsa, a FITmind blog megálmodója és szerkesztője

2015. november 10.

„A tudatosodás útján nem a pozitív, hanem az őszinte gondolkodás segíthet rajtunk, amely a valóság mindkét oldalát ismeri, mind a fényt, mind az árnyékot.” (Ruediger Dahlke)

kicsiprofil.jpg

 

Minden a Vajdaságban kezdődött, egy templomi felolvasással...

Húsvét volt, hetedikbe jártam, a helyi plébános engem is "szövegolvasónak" választott. Ott ragadtam a vasárnapi miséken, felolvastam töri és filozófia órán, és rendezvényeken... Másodikos gimis koromtól pedig a Szabadkai Rádióban is. Imádtam a műsorvezetést, de odáig el kellett jutni. Riporterként kezdtem. Beszélgettem a piaci árusoktól kezdve a polgármesterig mindenkivel.

Minden ember története különleges. Szeretem bemutatni, aki megérint, hogy erőt adjon és inspiráljon bennünket.

Közben magyar nyelv és irodalom tanárként végeztem az Újvidéki Egyetemen. A könyvekben lévő történetek is  magukkal ragadnak. Örömmel írok róluk azóta is.

Újságíróként továbbképzésekre jártam, biztos voltam benne, hogy a Szabadkai Rádió lesz az én munkahelyem. Nem így lett...

 

A délszláv háborúk mindent megváltoztattak...

Magyarországra költöztem a férjemmel és a kisebbségi komplexusommal... Többéves, keserves gyökéreresztés után, multinacionális cégeknél kezdtem el dolgozni. Ugyancsak "kommunikáltam", csak kicsit másként: angolul. Nem történeteket / könyveket mutattam be, hanem felmerülő (logisztikai, pénzügyi vagy rendelési) problémákat oldottam meg. 

A szívem mindig is visszahúzott a "régi énemhez". Ha nem figyelünk a jelekre, nem lépünk az álmaink megvalósítása érdekében, nagy árat fizet(het)ünk. A gyermekeim születése után, amikor a legboldogabbnak kellett volna lennem, egy betegség mindent "tönkretett". 

A kezdeti önsajnálat után, összeszedtem magam, és kerestem a kapaszkodókat a gyógyuláshoz. Semmi spiri! Tudom, sokszor annak tűnhet. :-) Olvastam személyiségfejlődéssel kapcsolatos könyveket, motivációs podcastokat hallgattam, elindultam az önsimeret útján, majd egészen a tartalommarketingig, valamint PR és kommunikációig jutottam.  

 

Eldöntöttem - fejben: egészséges és boldog leszek!

Megértettem, akkor lehetek egészséges, ha odafigyelek a testemre és a lelkemre. Akkor lehetek boldog és sikeres, ha tudatosan élek, jelen vagyok. Mindehhez a testet és az elmét is edzeni kell.

Elfogadtam, ami velem történik. Minden jóval és rosszal együtt. Ez nem azt jelenti, hogy beletörődtem a sorsomba. Koncentrálok a jóra, pozitívan gondolkodom, de nem hiszem, hogy ettől lesz habostorta az életem. Keményen megdolgozom mindenért. Céljaim vannak, én is szeretném "megváltani" a világot, de tudom, hogy nem csak én irányítom, ami velem vagy a világommal történik. Az adott helyzetből igyekszem kihozni a legtöbbet. 

Megtanultam, a kudarc nem szégyen, az egy lehetőség a tanulásra és a fejlődésre. Nem önostorozni kell magam, hanem elfogadni, sőt szeretni. Minden kudarcommal és sikeremmel együtt. Csak így tudok másokat is elfogadni és szeretni.

Nincs siker és boldogság, ha nem figyelünk a körülöttünk lévőkre, arra hogy őket is segítsük, és adjunk vissza valamit a megélt jóból. Legalább egy mosolyt.

 

Így született ez a motivációs blog.

Ez a blog először nekem volt "mankó". Minél erősebb lettem, annál többet tudtam adni másoknak is. A széles mosolyomon kívül ezzel a bloggal (is) szeretnék adni, visszaadni. :-)

A FITmind-on bemutatjuk vendégszerzőimmel mindazt, ami erőt adhat, ami segít abban, hogy tudatosan megélhessük a jelen boldog pillanatait, és törekedjünk arra, hogy a legtöbbet hozzuk ki magunkbóll és egyúttal másokból is.

Aki nyitott, aki útkeresésben van, biztosan talál valamit.

Az élet minden területéről írunk: táplálkozás, edzés, karrierépítés, gyereknevelés, párkapcsolat, kommunikáció, személyiségfejlődés. Mindezt a TUDATOSSÁG szűrőjén keresztül. 

 

Tegyél tudatosan a boldogságodért!

Tudom, mindenkinek meg kell érnie ahhoz, hogy önszántából, TUDATOSAN maga felé forduljon.

Legtöbbször - sajnos -  egy betegség vagy tragédia állít meg bennünket...

Miért várjuk meg ezt az utolsó cseppet? Miért ne lehetne mások történetéből inspirálódni, erőt meríteni? Felelősségteljesen TENNI egy egészségesebb és boldogabb életért?

Én kitartóan motiválok. A tudatosságra ébresztést tartom a küldetésemnek.

Azt, hogy legyünk a jelenben, figyeljünk arra, hogy vagyunk éppen, és mi tesz bennünket boldoggá. Tervezzünk be minőségi időt a szeretteinkkel, ápoljuk a kapcsolatainkat, mozogjunk legalább heti kétszer. Törődjünk a testünkkel, ne tömjük mindenféle szeméttel.

Vendégszerzőimmel olyan tartalmat hozunk, amik segítenek ebben.

Ha csak egy ember is könnyebben mászik ki a gödörből, vagy dönti el, hogy foglakozik az egészségével, megérte. 

 

A döntés a fejedben van! A hajtóerő - a vágy és a szenvedély - pedig a szívedben. 

Ha szeretnéd, ha nagyon akarod, kihozhatod magadból a legtöbbet!

 

 tudatos_nok_tarsasaga.png

 

KÍVÁNCSIAK VAGYUNK RÁD IS!

Ha van motiváló történeted - és miért ne lenne? -, oszd meg velünk!

Ha érdekel egy téma részletesebben, szólj nekünk, utánajárunk!

Ha szerinted van valaki, akivel ezen a platformon érdemes lenne interjút készíteni, írd meg!

 

 fitmindblog@gmail.com

 

KÖSZÖNJÜK, HOGY ITT VAGY VELÜNK!

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fitmind.blog.hu/api/trackback/id/tr858068824
-->
süti beállítások módosítása