Üzleti célok kettős mérce szerint - pénz és érték

2016. november 07.

Az értékalapú vállalkozás híve vagyok. Ugyanakkor minden cég azért jön létre, hogy pénzt termeljen, megélhetést biztosítson a tulajdonosának és a benne dolgozóknak is. Az üzleti tervezés alapja ezért kettős. penzesertek.jpg

Az első kérdés, hogy egy év múlva havonta mennyi bevételt szeretnél a vállalkozásodból, munkádból személyesen kivenni te magad? Ez egy konkrét nettó szám legyen. Önmagában egy szám nem mond semmit, mindig a kiinduló értéket is érdemes figyelembe venni, mihez képest határozod meg a célodat.

Számolj utána, hogy a jelenlegi bevételedet milyen tevékenységekből szeded össze. Ha a cégednek több üzletága van, akkor a könyvelőtől kérj kimutatást arról, hogy az egyes üzletágak mennyi bevételt termeltek, és ehhez képest mekkora kiadást. Lehet, kiderül hogy a legnagyobb forgalmú üzletágad nem termel hasznot, abból nem tudsz egy fillért sem kivenni.

Az üzleti célok tervezése tehát ugyanúgy, mint a személyes életcélok tervezése területekre vonatkozzon. Szem előtt tartva az egész üzlet által termelt bevételt, forgalmat, hasznot, amiből a költségek kiadása után ki tudod venni a kívánt összeget.

Vizsgáld meg tehát az üzletágakat egyenként. Ha úgy érzed, hogy túl sok mindennel foglalkozol, akkor érdemes letisztítani a portfóliódat. Nem biztos, hogy azt a tevékenységet kell kidobni, ami nem hoz semmit. Ahhoz, hogy tudd, valójában milyen üzletágra, területre érdemes tervezni, a következőket érdemes elvégezni:

- Versenytárselemzés: ki, mit, kinek kínál a piacon, milyen áron?

- Versenyelőny: van-e olyan, amit csak te kínálsz, mi az egyedi, hozzáadott értéked, ami vonzóvá, különlegessé tesz?

- Kik a „jó ügyfelek” számodra: egészen pontosan életkor, nem, életmód, értékek, viselkedési stílus, szokások szerint kik azok, akikkel szívesen üzletelsz és a legtöbb bevételt, illetve hasznot hozzák (nem biztos, hogy a kettő ugyanaz a kör)?

- Mi az ügyfelek visszajelzése rólad: mi számukra az érték, amit tőled kaptak?

- Ezek az értékek megfelelnek-e a személyes értékeidnek és a céged küldetésében megfogalmazottaknak? Ez egy nagyon lényeges kérdés. Valójában itt derül ki az, hogy az egyes üzletágaidban elért ügyfelek valóban a Te ügyfeleid-e, azt kapják-e amit ígérsz, amit kínálsz.

- Hajlandóak-e az ügyfelek megfizetni azt az árat, amit megszabtál? Ha nem, akkor milyen árkedvezményeket kellett alkalmaznod az elmúlt időszakban?

A kapott adatokat vesd össze a pénzügyi adatokkal (kiadás/bevétel, forgalom/haszon), és ez alapján döntsd el hogy a következő egy évben mely üzletágadat szeretnéd, illetve érdemes erősítened.

Lehet, hogy kiderül, fejlesztésre van szükséged. Az innováció nem biztos, hogy csak saját kútfőből történhet. Lehetnek stratégiai partnerek is, akik egy szoftveres megoldással, vagy az általuk kínált szolgáltatással tudnak erősíteni, illetve Te is tudod erősíteni az ő üzletüket.

(Ha középvezető, HR menedzser vagy a cégednél, akkor is érdemes végig gondolni a karriered és pénzügyi előre haladásod szempontjából az alábbiakat, természetesen értelmezve a pozíciódra.)

 

Részlet a hamarosan megjelenő e-könyvemből.

Címe: Felelősségvállalók Kézikönyve - Nyerj több időt és szabadságot!

 

Narancsik Ágnes

www.fejlodom.hu

narancsik.agnes@fejlodom.hu

 

(Fotók: Pinterest)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitmind.blog.hu/api/trackback/id/tr4511938609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
-->
süti beállítások módosítása