Fitt mustáros csirkemell

2016. november 11.

A csirkemell sokszor az étrendembe kerül. Nem véletlenül! Kiváló fehérjeforrás, és még a zsírtartalma is alacsony. A világon ez a legismertebb és legnagyobb mértékben fogyasztott fehér hús. Fennáll a veszély, hogy egy idő után megunjuk. Variáljuk, kísérletezzünk vele bátran!focim_chicken.jpg

Én most mustárral bolondítottam meg a csirkemellet.

Hozzávalók:

1 kg csirkemell filé kb. 2 cm-s kockákra vágva
1 tk. kóluszolaj
1 kis fej vöröshagyma apróra vágva
Fűszerész - mustáros karaj fűszerkeverék
2 ek dijoni mustar (cukormentes, a Lidl-ben vásárolom)

Elkészítés:

Egy nagyméretű teflon serpenyőben felhevítem a kókuszolajat. Ha már forró, rádobom az apróra vágott hagymát, pici himalájasót hintek rá, és fedő alatt üvegesre párolom.
Ezalatt a csirkemellet megmosom, papírtörlővel megszárítom, és két centiméteres kockákra vágom. Összeforgatom a fűszerkeverékkel, és a párolódó hagymára öntöm. Átkeverjük, majd szintén fedő alatt fehéredésig sütjük. Ha minden pipidarab megsült, hozzáadom a mustárt, összeforgatom, és fedő nélkül tovább sütöm, míg besűrűsödik a szósz. 
Kész is vagyunk!

Párolt kelbimbóval tálaltam:

500g kelbimbót annyi vízben megfőztem, amennyi épp ellepi. Ha megpuhult, leszűrjük és fűszerekbe forgatjuk. Nálam a fűszerkeverék a következő: himalájasó, feketebors, fehérbors, fokhagymasó, szerecsendió, őrölt pirospaprika, szárított paradicsompehely, petrezselyem.kelbimbo02.jpg

Jól összekevertem, ízlés szerinti arányban, és ezzel hintettem meg a kelbimbókat. Kellemes, pikáns ízvilágú lesz tőle a zöldség! 

Jó étvágyat, és szép hétvégét!

 

Bablena Hajnalka

személyi edző és táplálkozási tanácsadó

bablena.hajnalka@gmail.com

 

(Fotók: Pinterest)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitmind.blog.hu/api/trackback/id/tr7411951431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
-->
süti beállítások módosítása