Hogyan szerettessük meg a gyerekkel az egészséges ételeket?

2016. szeptember 16.

Azt mondják, a szülői minta sokat számít. Ez biztos, hogy így van, azért a tapasztalat mégis azt mutatja, hogy ez nem mindig elég. Van rá példa, hogy anya és apa odafigyel az étkezésre, az egyik gyermek imádja is a zöldségeket és gyümölcsöket, a másik válogatós, csak nassol és virslit enne minden nap.egeszseges-taplalkozasa-info.jpg

Ismerős a helyzet? Anya mindent kitalál, hogy lehetne változatosabb és játékosabb az étkezés, de a gyermek nem adja fel az „elveit”. A zöldségnek nincs íze, a gumicukorban is van gyümölcs, a nyalóka finomabb...

Ilyenkor jön a kérdés, mit lehet tenni. Szakemberek szerint az ötéves kor vízválasztó lehet, ekkor nyitottabbá válnak a gyermekek az új ízekre. Ha nem is lesz így, nem szabad feladni. Íme néhány ötlet, amit újra és újra érdemes kipróbálni.

Játékos megközelítés

- A zöldség és gyümölcs dekoráció készítése mindig jó móka. Ismerkedik a gyermek az újdonságokkal, és közben lehet, hogy megkóstolja és meg is szereti őket.

- Az elkészült ételeket is díszíthetjük friss gyümölcsökkel és zöldségekkel, hogy vonzóbbá tegyük őket.

- Ha nagyon tiltakoznának, bevethetjük a bölcsiből és oviból jól ismert kérést: „ahány éves vagy, annyi falatot egyél belőle”.

- Előkerülhetnek a kedvenc játékok is, akiket meg kell etetni egészséges finomságokkal, hogy ne legyenek betegek, vagy éppen azért, hogy, meggyógyuljanak.

A mese ereje

- A képzelet és a mese ereje sokszor segít. A gyerekek szeretik kipróbálni, amit a kedvenc mesehőseik. Kiváló meséskönyvek vannak a témában. Egyik nagy kedvenc Berg Judit Meselevese.

- A gyermek maga is kitalálhat történeteket, amelyekben zöldség és gyümölcs a „főhős”, eljátszhatja vagy le is rajzolhatja, hogy jobban megismerje, és (remélhetőleg) megszeresse őket.

dekoracio.jpg

Kedvenc ételek egészséges(ebb) formában

- A legtöbb gyermek szereti a palacsintát, muffint, gombócot és társait. Ha a fehér lisztet lecseréljük teljes kiőrlésűre vagy barna rizslisztre, már sokat tettünk az egészségükért.

- Ez vonatkozik a cukorra is, érdemes lecserélni kókuszcukorra, esetleg keverni egy kis Steviával vagy nyírfacukorral.

- A tésztájukba is reszelhetünk almát, cukkinit, krumplit vagy répát.

- A töltelékkel is kísérletezhetünk. Például készíthetünk spenótos-túros palacsintát, kakaós-szilvás gombócot.

- Tudom, a Nutella sok helyen a nagy kedvenc. Nem baj, néha „vétkezni” is kell, de kenjük vékonyan és adjunk hozzá banánt.

Együtt minden könnyebb

- Készítsünk a gyermekekkel bevásárló listát, menjünk el együtt megvenni, amire szükség van, és főzzünk közösen. Az elkészült ételt így sokkal jobban a sajátjának érzi, és azt is megtapasztalja, hogy mennyi munka van vele, ameddig az asztalra kerül.

- Ha nem is hoz azonnal nagy változást az étkezésben, legalább közben beszélgettünk, együtt voltunk. A „MI-időnk”-élmény megfizethetetlen!

Ha másképp nem megy - becsempészve

- Meglátja a gyerek a brokkolit, és elmegy a kedve az evéstől? El kell rejteni előle (ha még lehet). Tegyük a többi zöldséggel együtt húsgombócba vagy a spagetti öntetbe.

- A sütőtököt, édesburgonyát, répát vagy almát turmixoljuk, és így belekerülhet a muffin tésztába.

- Ha többször megdicséri, amit készítettünk, el is mondhatjuk, mitől lett ilyen finom.

 

A kitartás a lényeg!

Hosszú távon neked és neki(k)is kifizetődik az egészséges táplálkozás!

 

(Képforrás: www.egészséges-taplalkozas.info)

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitmind.blog.hu/api/trackback/id/tr3911711529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
-->