„Sokszor vagyok feszült, apróságok is nagyon bosszantanak.”

- Ötperces hangulatjavító technikák -

2016. augusztus 17.

Könnyű azt mondani, hogy nyugodj meg, lazulj el, minden rendben, bízz a jó sorsodban, és hasonlókat. Jó pár évvel ezelőtt, ha ideges voltam és valaki ilyet mondott nekem, attól még idegesebb lettem.

noiportal_hu.jpg

Amikor elkezdtem tudatosan átgondolni az életemet, rájöttem, hogy mindig akkor vagyok feszült, ha nem úgy történnek a dolgok, ahogy terveztem, ha nem tudok megfelelni a saját elvárásaimnak, ha csak az orrom hegyéig látok egy-egy helyzetben, és nem látom át a nagyobb összefüggéseket.

Az elégedetlenség saját magát tápláló heggyé képes nőni, aminek beláthatatlan csúcsai vannak. Érdemes ilyenkor is a legegyszerűbb technikákkal kezdeni saját magunk megnyugtatását. Amikor gondban vagyunk, megoldást keresünk egy helyzetben ösztönösen a homlokunkra tesszük a kezünket. Vagyis aktiváljuk a homloklebenyt, ami visszahoz az „itt és most”-ba.

Ha tükörbe nézünk és megfigyeljük a homlokunkat, pontosan a két szemünk felett a homlokunk középvonalában látunk két pici dudort. Tegyük rá az összezárt ujjainkat ezekre a dudorokra, és nyugodtan lassan lélegezzünk ki és be, ki és be. Egy-két perc után tapasztani fogjuk, hogy a gondolataink lenyugodtak, már nem cikáznak össze-vissza, szívverésünk lelassul, gyomrunk megnyugszik. Csukjuk be a szemünket, így még inkább befelé tudunk koncentrálni.

Ezzel  bármikor ki tudunk  szakadni egy feszült helyzetből.

 

Narancsik Ágnes

narancsik.agnes@fejlodom.hu

www.fejlodom.hu

 

(Kép forrása: www.noiportal.hu)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitmind.blog.hu/api/trackback/id/tr2010423130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
-->