„Úgy érzem, szét vagyok esve a nap végére..."

- Ötperces hangulatjavító technikák -

2016. július 20.

Napi nyolc órát ülünk vagy állunk egy helyben, bámuljuk a kijelzőt, a képernyőt, az utat. Az autópályán monoton jönnek szembe velünk a fehér sávjelző csíkok. Az otthonunktól az autóig vagy a buszig pár lépést teszünk csak, aztán megint ülünk vagy állunk egy helyben. Ennek eredményeképpen a két agyféltekénk leszokik az egymással való kommunikálásról. Szét vagyunk esve, szét vagyunk választva bal- és jobboldalra.

verywell_com.jpg

A bal agyféltekénk mindent analizál, ő a racionális, aki számol, oszt szoroz, lehetőségeket mérlegel. A jobb agyféltekénkkel érzünk, érzékelünk, irracionális dolgokat látunk, gondolunk, álmodozunk, ő a „művész” felünk.

Amikor sétálunk, szaladunk, egymással ellentétes irányban mozdítjuk a kezünket, lábunkat, nem gondolkodunk azon, hogy most melyik lábbal kell előre lépni, ösztönösen megtesszük ezt. Ilyenkor egymással összhangban kell működnie a két agyféltekénknek. Egy kiadós futás, sportolás, torna, jóga után sokkal frissebbnek, összeszedettebbnek érezzük magunkat. Ez annak is köszönhető, hogy a két oldalunk kommunikált egymással, szépen kiegyenlítette egymást.

agytorna.jpg

Ezért, amikor úgy érezzük, hogy szét vagyunk esve, állandóan ellentmondásban vagyunk saját magunkkal, a következőt tegyük:

- Sétáljunk egy nagyot, ütemesen jól kilendítve karunkat, lábunkat legalább fél órán keresztül, lehetőleg friss levegőn.

- Ha nincs időnk erre, akkor legalább óránként álljunk fel, és mint gyerekkorunkban az indiánugrással lendítsük felváltva a magasba karunkat és térdünket.

- Ha nem szeretnénk ugrálni, akkor egyszerűen keresztezzük felváltva testünk előtt a karunkat úgy, hogy érintsük a könyökünkkel, vagy a tenyerünkkel az ellenkező oldali térdünket.

- Ezt kiegészíthetjük még a mellkasunk átmasszírozásával. Az első borda alatt két oldalt van az ú.n. „sótartónk”, egy-egy kis gödröcske, aminek egyszerre történő masszírozása nemcsak a két oldalunk kommunikációját javítja, hanem a vesék működésére is jótékonyan hat.

Minden órában, két órában igyunk egy pohár tiszta, lehetőleg szűrt vizet. Testünk nagy része vízből áll, a víz viszi az információt a sejtek között, ezért ha a víz ivása közben pozitív gondolataink vannak, az az információ, gondolat eléri az összes sejtünket. Így nemcsak fizikailag érezzünk jobban magunkat, hanem érzelmileg is, szellemileg is fittebbek leszünk.

Az összes gyakorlat persze csak akkor ér valamit, ha csináljuk, méghozzá rendszeresen.

Kellemes felfrissülést!

Narancsik Ágnes

narancsik.agnes@fejlodom.hu

www.fejlodom.hu

(Fotó: www.verywell.com)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitmind.blog.hu/api/trackback/id/tr308899516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
-->