Miért és hogyan jó kardiózni?

5 nyomós érv + 5 bevált edzésforma

2016. május 24.

Közeledik a nyár... Ha te is a bikiniszezonra készülnél, a súlyzós edzések mellett mindenképpen ajánlom neked a kardió edzéseket. Felsorolok öt nyomós érvet, hogy miért is éri meg lelkesen nekiesni a heti kardió-adagotoknak. Továbbá öt pontban elemzem a leghatékonyabb kardiógépeket. Mindezt azért, hogy igazán motiváltan láthass neki a nyári forma csiszolásának!

kardio-mozgas-zsiregetes-tevhitek.jpg

1. Véleményem szerint a legfontosabb érv: az egészség!

A megfelelő intenzitású kardió tréning hatására a szervezetet alkalmazkodásra kényszerítjük. Ez azt jelenti, hogy a szervezet a keringési rendszert keményebb munkára fogja: a szív erősebben fogja a vért pumpálni, a véráramlás hatékonyabban juttatja el az oxigént a sejtekhez, fokozódik az erek rugalmassága.

Ezeknek a folyamatoknak pedig számos egészségügyi előnye is van, példaként említendő: a magas vérnyomás, a szívinfarktus és más egyéb keringési problémák esélyének csökkentése.

2. A hatékony(abb) regenerálódásért

A tudatosan végzett, megfelelő hatékonyságú kardió munka nagyban segíti a szervezet regenerációs folyamatait. A véráramlás serkentésével a helyreállító folyamatok felgyorsulnak: egyrészt javul az izmok tápanyagellátása és a keletkezett salakanyagok is gyorsabban ürülnek a szervezetedből.

A hatékonyabb regeneráció pedig nem csak a fejlődés gyorsabb ütemét segíti elő, hanem azt is lehetővé teszi, hogy intenzívebb súlyzós edzésmunkát végezz.

3. Hogy jobban bírd a súlyzós edzéseket!

A megfelelő állóképesség elengedhetetlen a hatékony, intenzív edzésekhez.

Az erősebb szív, a hatékonyabb véráramlás, a rugalmasabb erek, fokozódott tüdőkapacitás mind elengedhetetlen feltételei a magas intenzitású, szálkásító súlyzós edzéseknek.

Ne az gátoljon, hogy nincs elég szufla a tüdőnkben, ahhoz hogy végigcsináljunk egy sorozat sétálós kitörést anélkül, hogy négy lépés után, levegőért kapkodva rogynánk össze - holott az izmaink bírnák még a kihívást.

4. Az ideális testsúlyért.

Nem hiszem, hogy ezt a pontot túl kéne magyarázni. A megfelelő intenzitású és rendszerességű kardióedzéssel karbantarthatod a testsúlyod izomtömeg építésénél és alakformálásnál is.

5. Támogatja az ideális étrend beállítását.

Fokozza az anyagcserét. Javítja az étvágyat, így nem lesz problémás a napi 5-6 étkezés betartása. Ezáltal kiküszöbölhetővé válik az inzulinszint ingadozása, és az emésztési problémák jelentkezését is csökkenti.

+

1. A futópad

A futópad, véleményem szerint, a mai napig az egyik leghatékonyabb kardió gép.

A széleskörű állíthatóságnak köszönhetően mindenki megtalálja a saját edzettségi szintjének és céljainak megfelelő intenzitást. Nincs olyan edzőterem, ahol "kardiógép" címszó alatt ne volnának futópadok, szóval egy szavunk sem lehet arra, hogy esetleg nem elérhető!

futogep.jpg

2. Kerékpár ergométerek

Köznyelven mondhatni szobabiciklik.

Rendkívül hatékony, és a kalória felhasználás a - később említett - lépcsőző géppel vetekszik. Emellett valóban ízületkímélő, mivel nincsenek talaj reakciók, ezért túlsúllyal is bátran használhatjuk.

Előnye, ennek is, hogy gyakorlatilag minden teremben megtalálható.

3. Ellipszis trainerek:

A hagyományos verzió igen kényelmes. Kétségkívül előnye ennek a gép-családnak, hogy egyszerű, biztonságos, és bárki számára egyből elsajátítható a használata. Viszont energiafelhasználása nem túl hatékony.

Vannak már hatékonyabb változatai (hegyimenet funkció, ovális mozgástartományban funkcionálók), amik magasabb intenzitású edzéssel kecsegtetnek.

4. Lépcsőző

Az egyik létező legjobb kardió gép a végtelenített mozgólépcső. A folyamatos emelkedő lépcsőzés nagyon intenzív, és ugyanakkor biztonságos az ízületeknek, túlsúly esetén is.

Viszonylag gyakori a termekben, és a használata nem igényel túl sok gyakorlást, hiszen a legtöbben azért mentek már lépcsőn.

5. Evező gépek

Az evezőgépek valóban igazán sok energiát használnak fel, és remekül bevonják a teljes testet a mozgásba.

Kicsit több tanulást és izomtudatosságot igényel a használatuk, mint a már eddig felsorolt kardiógépeké, de nem mondanám bonyolultnak a használatukat. Hátránya, hogy nagyon kevés teremben találhatóak meg.


Hajrá! Gondolatban veled vagyok!

Bablena Hajnalka

hajni_cutler.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitmind.blog.hu/api/trackback/id/tr78745040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
-->