Hogyan kezdjük el a súlyzós edzéseket?

A 10 legfontosabb alapelv és jó tanács

2016. április 01.

alapok.jpg

1. Tedd meg az első lépést! Határozd el magad!

Manapság kultuszát éli a fitt életmód, divat konditerembe járni.

Szerencsére ez azt jelenti, hogy egyre több emberben gyúlt szikra az egészséges életmód követése iránt. Ez nagyon dicséretes és követendő példa! Viszont, ha ténylegesen bele szeretnél vágni ebbe az életmódba, tudatosítani kell magadban, hogy ez nem csak egy divathullám, amit ideig-óráig követ az ember. A sikeressége és a hatékonysága a rendszerességben rejlik!

Légy következetes! Tedd meg az első lépést, és tudatosan váljon a mindennapjaid részévé az edzés!

2. Alapozás! Teljes testet átmozgató edzésterv!

Sokan esnek abba a csapdába, hogy a nagy lelkesedés hevében egyből haladó szintű, bontott edzésterveket kezdenek el követni. Hiba! Ha teljesen kezdőnek számítasz, vagy huzamosabb ideje nem sikerült aktív súlyzós tevékenységet folytatnod, akkor érdemes minden izomcsoportot átmozgató programmal kezdeni a munkát. Ez azért fontos, hogy felkészítsük a szervezetet az intenzív edzésmunkára. Meg kell erősíteni az izmokat és a kötőszöveteket, különben könnyen lehet sérülés a vége, és kedvünket szeghetjük! Ezt érdemes 1-3 hónapon keresztül végezni.

Türelemmel, és kitartással építhetünk biztos alapot a céljaink felé vezető útnak.

3. Tűzd ki a célt!

Egyáltalán nem mellékes, hogy miért is kezded el az edzéseket!

Fogyni szeretnél, izmosodni, esetleg a kondíciódat vagy az egészségedet javítani? A súlyzós edzés a megoldás a végcélhoz, vagy csupán kiegészítő edzésként alkalmaznád a testképed vagy izomerőd javítására?

Ezeknek a fényében kell összeállítani az edzésprogramot.

4. Tervezz!

Ha a cél megvan, tervezd meg a konkrétumokat. Nézzük az alapokat. Heti 2-3 edzést kéne rendszeresíteni ahhoz, hogy eredményeket érhess el. Heti 2 edzés esetében egy általános fokú kondíciójavításról beszélhetünk. Alakformáláshoz szükséges heti 2-3 napos súlyzós edzésprogram és 2-3 közepes intenzitású kardió edzés (20-30 perc). Ezzel már jelentős eredményeket érhetünk el.

5. Merj kérdezni, kérj segítséget vagy tanácsot!

Nagyon fontos, hogyha teljesen kezdő és tapasztalatlan vagy a konditermek világában, ne félj segítséget kérni. Ez egy nagyon összetett sportág! Keress fel egy számodra szimpatikus személyi edzőt, vagy kérdezz tapasztaltabb testépítőktől. Fontos, hogy jó úton indulj el, és megfelelő alapokra építkezz, nehogy sérülés vagy sikertelenség vegye el a kedved.

6. Reális célokat tűzz ki!

A jó cél reális, konkrét kihívást jelent és örömet ad.

Az nem probléma, ha nagyobb kihívások lebegnek a szemed előtt, de ne tűzz ki irreális célokat. Legyenek részcéljaid, és haladj határozottan a végkifejlet felé.


7. Ne csinálj magadnak (felesleges) problémát!

Számolj le a korlátozó hiedelmeiddel és a nyomasztó gondolataiddal. Ezek csak a fejedben léteznek. Ne legyenek gátlásaid. Például: mindenki jobban néz ki nálam, ezért nem megyek le a terembe... Vagy férfiak, fiúk esetében: Mások erősebbek mint én... El se kezdem, mert csak leégek...

Ezek butaságok, csak a fejedben léteznek ezek a gátak. Mindenki elkezdte valahol. Egyetlen dolog számít: győzd le önmagad! Csupán saját magadnál kell jobbnak lenned!

8. Ha valami nem vált be, ne add fel, keresgélj tovább!

Annyiféle edzésmódszer, edzéstechnika létezik. Ha neked például nem vált be a klasszikus "gyúrás", na és?! Próbálj ki egy másik típusú edzést. Crossfit, kettlebell, csoportos súlyzós órák...

Informálódj, próbálkozz, tapasztalj!

9. Keress motiváló személyeket!

Találj olyan referencia személyekre, akiknek az életvezetése példaértékű számodra. Meríts belőlük, tanulj tőlük, motiválódj általuk.

10. Hagyj időt magadnak!

Légy türelmes, adj időt magadnak. A változáshoz idő kell, a testnek és a léleknek is.

Lépésről lépésre haladj, légy türelmes és következetes magadhoz.

"Egyik napról a másikra a változások észlelhetetlenek. Alkalmazkodunk hozzájuk. Azután történik valami, amiből megértjük, hogy a dolgok megváltoztak."

(Atul Gawande)

 Bablena Hajnalka

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitmind.blog.hu/api/trackback/id/tr258553544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
-->