„A Hétköznapi Hősnők itt élnek köztünk!”

Beszélgetés Siklós Katalinnal, a Hétköznapi Hősnők blog megálmodójával

2016. november 15.

Mindenkiben ott (lapul) a kincs, amitől ő értékes. Van aki nagyon korán felfedezi, mert szerencsés, vagy mert a szülei ügyesen terelgették. Ha nincs meg ez a „háttér”, akkor sem lehetetlen.13925423_1149725428399801_7643700733794113362_n.jpg

Ma már rengeteg (segéd)anyag áll rendelkezésre. Az elmúlt években Magyarországon is egyre többen „vállalják fel” a saját személyiségfejlődésüket. (Igen, fel kell vállalni, mert még mindig furcsán néznek ezekre a „naiv és elszállott álmodozókra”). Sokan vannak, akik segíteni szeretnének a környezetüknek is, mert felismerték, hogy nem juthatunk előrébb az önző és kárörvendő szemléletmóddal. Mindig nagy öröm számomra, amikor felfedezek egy ilyen példaértékű nőt.

Amint rátaláltam a Hétköznapi Hősnők (blog)magazinra, tudtam, hogy beszélgetnem kell az írójával, Siklós Katalinnal, aki egyébként coach, motivációs előadó és tolmács. Elolvastam, megnéztem, lájkoltam a munkáit. A cikkeiből és videóiból azonnal kitűnt, hogy okos, éleslátású és rendkívül jól kommunikál. És még valami! Tényleg komolyan gondolja, hogy segíteni akar.

Megér egy bekezdést „a hogyan találkoztunk” története is. Szóval, egyik hétvégén Kata cikkeire bukkanván nagyon lelkes lettem, eldöntöttem, hogy egy közös ismerősünktől elérhetőséget kérek hozzá szerdán. Erre már nem volt szükség. Kedden reggel a kedvenc edzőtermem öltözőjében ott állt mellettem mosolyogva. Erre mondják, hogy nincsenek véletlenek.

Egy héttel később már Gazdagréten az Életízek finom teáit kortyolgattuk és beszélgettünk.

 

Küldetésednek tekinted, hogy nők tízezreiben változtasd meg a magukról kialakított képet, pozitív irányba. Ez az elhatározás egy veled megtörtént esemény hatására fogalmazódott meg, vagy egy ideje már érlelődött benned? 

Sokáig érlelődött bennem, amikor is megszületett az elhatározás, hogy lépjek. A történet még 2007-ben kezdődött, ekkor kerültem bele az önfejlesztés, személyiségfejlődés világába. Tolmácsként dolgoztam egy értékesítéssel foglalkozó cégnél, ahol nem csak a kommunikációra, de a személyiségfejlődére is nagy hangsúlyt fektettek. Magával ragadott ez a világ, olyan volt, mintha kitárult volna előttem egy ajtó, amelyen úgy léptem be, mint Alice csodaországba. Nagyon szerencsésnek érzem magam, mert nekem egy mentor is megadatott ezen az úton. Öt évet dolgoztam együtt szorosan német országos igazgatómmal, Gerd Fink-kel, akivel ma is tartjuk a kapcsolatot. Ő az a személy, akiből intravénásan áramlik ez a pozitív szemlélet. Komoly üzleti sikereket ért el, mellette az önfejlesztésre mindig sok időt és pénzt szentelt. Azt csodálom benne igazán, hogy ezt a szemléletet meg is tudja élni. Ezért lett számomra a tökéletes példakép. Amikor kikerültem ebből a hálózati értékesítéssel foglalkozó körből, rá kellett jönnöm, hogy az „ezen kívüli világban” nem így gondolkodnak az emberek, leszámítva a spirituális köröket. A pozitív gondolkodás és az önfejlesztés csak az elmúlt egy-két évben lett trendi. Elkezdtem azon gondolkodni, miért is nem tanították nekem az iskolában, hogyan kell célt kitűzni; elhinni, hogy sikerülhet megvalósítani; kitartani, a kudarcok ellenére. Ez volt az érlelődési folyamat.

Egy éve pedig történt valami, aminek hatására elindítottam a Hétköznapi Hősnők blogot. Tavaly decemberben egy a budai lányok körében nagyon „menő” edzőhöz jártam. Figyeltem ezeket a lányokat, akik szépek, okosak, iskolázottak, de a pénzüket mégsem „tisztességesen”, a saját képességeikkel keresték. Ez egyrészt felháborított, másrészt egy lökést is adott ahhoz, hogy minden nőt arra buzdítsak, keresse a magában rejlő tehetséget, mert mindenki jó valamiben.

14317338_1170470952991915_1798636719635753082_n.jpg

Azt kell kibontakoztatni, amire születettünk. Én hiszek abban, hogy mindenki a saját szerencséjének a kovácsa. Ugyanakkor azt is állítom, hogy valahol a rendszer, az oktatás hibája vagy hiányossága, hogy nem segít bennünket ezen az úton, és nem tesz elénk elég példaképet. Ekkor döntöttem el, hogy én megmutatom, milyen sok ügyes nő van Magyarországon, és hogy képesek megélni a tehetségükből, tudásukból, abból, ami a szenvedélyük.

Nagyon jól felépített cikkeid vannak, értékes mondanivalóval. Korábban is foglalkoztál írással? 

Nincs ebben tapasztalatom, csak szeretek írni. Nekem ehhez ihlet kell. Nem tudnék megrendelésre, határidőre írni.

Aki ismer, tudja, hogy nagyon erős szabadságvágy van bennem. Nem tudom elviselni a korlátokat és kötöttségeket. Ilyen szempontból is jó ez a felület, hisz szabadon alkothatok. A vállalkozói létformában is ezt a „kötetlenséget” szeretem.

A bemutatott Hősnőid is zömében vállalkozók. 

Igen, szeretem bemutatni a körülöttem lévő vállalkozónőket. Nem feltétlenül csak a nagy vállalkozói sikerekről írok, inkább a picikről, hogy legyenek ezek is hangosabbak. Éppen azért, hogy higgyük el, bárkinek sikerülhet valóra váltania az álmát, ha nagyon szeretné.

A vállalkozásfejlesztés valahol itt kapcsolódik a személyiség-fejlődéshez. Legalábbis én nagyon sok ilyen példával találkozom. Neked mik a tapasztalataid? 

Én is úgy látom, hogy ennek így kéne lennie, de rengeteg az ellenpélda. Sokan sikeresek abban, amit csinálnak, de a személyiségfejlődést elhagyták valahol az út során. Erre most csak férfi példák jutnak eszembe, de nem szeretnék általánosítani. Én mindig azt mondom, hogy harmóniára kell törekedni. Ne csak az életünk egyik részére fektessünk hangsúlyt, hanem az összes területet próbáljuk meg egyensúlyban tartani. Sok férfi esetében látom, hogy elmentek a karrierépítés irányába, de romokban az egészségük vagy a magánéletük.

A nőknél, legalábbis azokban a körökben, ahová bekerültem, más a helyzet. Persze itt közrejátszik a vonzás törvénye is, a hasonló hasonlót vonz. Ott pontosan azt látom, amit mondtál, ez a kettő összekapcsolódik. Én is hiszem, ahhoz, hogy jobb céget tudjunk építeni, nekünk is fejlődnünk kell.

Örömmel fedeztem fel, hogy videóidban is a külső-belső egyensúlyára tanítod, motiválod a nőket – attól függetlenül, hogy vállalkozók vagy sem. Kihívásra szólítottad fel a követőidet. Mesélj erről, kérlek! 

Év elején indult ez a „jelképes” kihívás, hisz nem tudom követni, ki hogyan teljesíti. A címe: 50 hét - 50 új szokás. Az eredeti célja az lett volna, hogy egy új, harmóniához vezető szokást minden héten górcső alá vegyünk, és megpróbáljuk beépíteni a hétköznapjainkba. Persze egy hét ehhez kevés idő, ráadásul mindenkinek más területen van szüksége a változtatásra. Ez inkább csak betekintés egy-egy olyan fontos dologba, amin a személyiségként, emberként való előrébb jutásunk múlik. Ebben a külső és a belső világunk egyaránt szerepet kap, hisz a belső világunk megnyilvánulása a külsőnk.
13516412_10209543653485129_3617019037334291626_n.jpg

Ahhoz, hogy fejlődni tudjunk, meg kell ismerni és szeretni önmagunkat. Ezután jön majd az a bizonyos önbizalom is. Te hogy állsz vele? 

Köszönöm szépen, én most jól. Nálam ezen a téren fontos mérföldkő volt, amikor leálltam azzal, hogy másokhoz hasonlítgassam magam. Ehhez önismeretre van szükség, megérteni, hogy nem kell olyannak lenni, mint más, mert úgy vagyok jó, ahogy vagyok!

A másokról kialakított kép egyébként is csalóka. Más a felszín, és más amikor közelről megismersz valakit, hisz mindenki vívja a saját harcait legbelül.

A másik fontos dolog, hogy örülni kell annak, amit kaptunk. A mentoromtól tanultam, hogy nem a gyengeségeinkkel kell foglalkozni, hanem az erősségeinkkel. Minden embernek van valamilyen tehetsége, amiben ő jó. Ha például valaki a gyermekeinek a nevelésben éli ki magát, szeret anyának lenni, az teljesen rendben van, nem kell mindenkinek karriert építenie.

Fontos, hogy mindenki tisztában legyen azzal, miben érzi jól magát, mit értékel ő sikernek.

Ami még elengedhetetlen: merjük eldobni az elvárásokat. Például én nem szeretek takarítani, időpocsékolásnak érzem a saját életemben. Csak akkor működik, ha közben valamilyen hanganyagot hallgatok. Egy ponton túl, azt mondtam elég, kerestem valakit, aki megcsinálja helyettem. S annak a nőnek ez egy klassz lehetőség, egy állás. Úgy döntöttem, nem érdekel, ki mit gondol rólam, vagy mik a társadalmi előírások.

Szóval, ez nem úgy működik, hogy egyik reggel felkelünk, és megvan az önszeretet, önismeret és önbizalom. Kitartó munka eredménye a harmónia. Dolgozni kell magunkon kívül-belül, folyamatosan.

Ma már rengeteg eszköz van, ami ebben segíthet: könyvek, YouTube videók. Én rengeteg ilyen anyagot veszek. Nekem az Interneten barangolni veszélyesebb, mint egy cipőboltban.

Kik a kedvenceid? 

Üzleti témában egyik nagy kedvencem Gary Vaynerchuk. Példaképemnek tekintem Marie Forleo-t, szeretném behozni Magyarországra az ő gondolkodásmódját. Imádom Oprah beszélgetéseit, nagyon érdekesek. Akihez fel kellett nőnöm, mert nem tanultam soha angolul - autodidakta módon szereztem a tudásom –, ő Anthony Robbins. Küzdöttem hónapokig, de most már jól megértjük egymást. Azt hiszem, ő az, aki mindenki felett áll ezekben a témákban.

Pénzügyi gondolkodás kapcsán kiemelkedik T Harv Eker. Rengeteget tanultam tőle. És itt vannak még a nagy klasszikusok: Brian Tracy könyvei, amiket régen sokat olvastam, és persze az egyik alapmű, Napoleon Hill: Gondolkodj és Gazdagodj! című könyve.

Az éjjeli szekrényemen legalább tíz könyv tornyosul, amiket egyszerre olvasok. Vállalkozásfejlesztés és személyiségfejlődés terén is sokat kell tanulni. Rengeteg szaklapot is vásárolok, nagyon sok tanfolyamra járok. Legalább napi egy óra, amit ezzel eltöltök, hétvégén még több. Sokszor kardio edzés közben is hallgatom a hanganyagokat. Aki fejlődni szeretne, az nem mondhatja, hogy erre nincs ideje, nem kereshet kifogásokat.

Milyen tréningekre jársz? 

Kedvenc csapatom a Kreatív Kontroll. Tőlük tanultam a szövegírást. Egyik tanfolyamukat sem mertem kihagyni idén. Profik! Szeretem a stílusukat. Nagyon nyers, nem kozmetikáznak. Ami a szívükön, az a szájunkon. Fel is nézek rájuk emiatt.

A képzéseken kívül nagyon sokat segít az Üzleti Mastermind csoportunk. Hasonló gondolkodásúak vagyunk, nyilván eltérő személyiséggel és életúttal. Vállalkozóként (is) nagyon jól tudjuk támogatni egymást. A személyiségfejlődés útján mindenki máshol tart, de a lényeg, hogy dolgozik magán. A vállalkozásokat illetően nagyjából hasonló szinten állunk, ami bizonyos szempontból jó, de ha valaki előttünk járna egy évvel, az sem lenne rossz, hisz sokat tanulhatnánk a tapasztalataiból. Így is nagyon hatékony. Ha üzleti döntés előtt állunk, bedobjuk a kérdést a csoportba, és jönnek a pró és kontra vélemények. Számomra ez rendkívül hasznos, mert bennem kevés a racionalitás, én szárnyalok, alkotok, megvalósítok. Jó, hogy a csoport tagjai felhívják a figyelmemet egy másik nézőpontra is, és én bízom bennük annyira, hogy megfogadjam a tanácsaikat.

A Hétköznapi Hősnőkhöz visszakanyarodva elmondhatjuk, hogy a (blog)magazin mozgalommá kezdi kinőni magát. Elindítottatok egy élménysorozatot Képes vagy rá! elnevezéssel. Mi a története, és milyen előadásokat szerveztek? 

A Képes vagy rá! egy külön brand, ami tulajdonképpen a Hétköznapi Hősnők és a Cabala Fashion gyermeke. Elek Bettina motivációs ruhamárkája a Cabala Fashion. Betti megkeresett engem, hogy legyen egy közös rendezvényünk, mert nem a ruhákat szeretné a márka marketingstratégiájának középpontjába állítani, hanem inkább a filozófiát, a pozitív életszemléletet, ami mögötte áll. Teadélutánokra gondolt, viszont én azt mondtam, hogy ez ennél sokkal jobb dolog, gondolkodjunk nagyban. Néhány embernek elmondtuk, milyen témákkal szeretnénk foglalkozni, kiket hívnánk meg, és nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk. Eldöntöttük, hogy egy komoly, nagy rendezvényt szervezünk, ami nem pusztán konferencia, vagy előadássorozat lesz, hanem élményt szeretnénk adni. Kiállítás is tartozik hozzá, ahol bemutatják termékeiket azok a cégek, akikkel egy a célcsoportunk.

img_0104.jpg

Az első rendezvényünkön túl vagyunk, Legyen a szenvedélyed a hivatásod! címmel. Ez egy nagyon fontos téma számomra. Kitettük a szívünket és lelkünket, a közönségünk meg is hálálta. Rendkívül nyitottak voltak az első perctől fogva. Egymással is sokat beszélgettek, és már az első előadásnál bátran felálltak, hozzászóltak a témához. Tudjuk, hogy ez azért Magyarországon (még) nem gyakori, nem vagyunk amerikaiak. A végén kérdőíveket osztottunk ki, hogy őszintén mondják el a véleményüket, hisz ez az első közös rendezvényünk, és tanulni szeretnénk, hogy a következő még jobb legyen. Nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk. Tanulságos számunkra, hogy volt olyan előadás, amit mi magunk nem gondoltunk száz százalékosnak, viszont sokaknak az tetszett. Ez is bizonyítja, hogy nem szabad magunkból kiindulni, hisz nagyon sokfélék vagyunk. A második élményprogramunk szervezésénél már tudatosan figyeltünk arra, hogy akár szélsőségesen különböző előadók és témák legyenek.

A Képes vagy rá! élménysorozat következő eseménye Szeresd magad! címmel egy Önbizalom Konferencia lesz.

Már nem kell sokat várni rá, november 26-án tartjuk.

A konferenciáról, a részletes programról és az előadókról az alábbi videóban mesél Kata!

 

Legyetek részesei ennek a csodának Ti is!

Remélem, találkozunk az Önbizalom Konferencián!

 

Rizsányi Rózsa

szerkesztő, szövegíró

 

Ha tetszett az interjú, ajánlom még:

 

Legyen lélekdopping a ruhád

Interjú az Ille-Olla divatmárka ügyvezetőjével

A NŐ és a HARMÓNIA 

Interjú a PANDARTE blog írójával

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitmind.blog.hu/api/trackback/id/tr6111963849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
-->
süti beállítások módosítása