Kanadai ízélmény - Cretons

2016. október 07.

Szeretek kipróbálni fehérjedús ételeket a világ minden tájáról. Találtam egy nagyon jó receptet, amit a kanadaiak előételként fogyasztanak, ez a cretons, vagyis húspástétom.

cretons-1-of-1.jpg

Kanada francia ajkú területein – Québecben – állítólag eredetileg az erdőben vagy a természetben nehéz körülmények között dolgozó emberek készítették maguknak. Mára afféle nemzeti étellé vált, és a franciául beszélő kanadaiak, valamint az USA közeli területein (Main állam) rendszeresen eszik reggelire.

Az eredeti recept sertéshússal készül, de én inkább a csirke és a pulyka híve vagyok, kevésbé zsírosak.

Rátok bízom a választást.

Hozzávalók:

45-50 dkg darált pulykamell (eredetileg sertést használnak, de az nem túl zsírszegény húsféle)
350 ml tej (én rizstejet használtam)
1 nagy fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
Fél teáskanál őrölt szegfűszeg
Fél teáskanál őrölt szegfűbors
5 dkg búzakorpa
5 dkg kókuszolaj - eredetileg sertészsírt használnak, és kb. a tripláját; ebből volt sok energiája a kanadai favágó legényeknek :)
Szerecsendió

Bors

Elkészítés:

Vágd apróra a hagymát és a fokhagymát. Egy nagy lábasba tedd bele az összes hozzávalót a búzadara kivételével, és keverd el őket.
Alacsony lángon, fedő alatt főzd a cretons húskrémet kb. egy órán keresztül, időnként megkeverve. A végére teljesen pépessé fő benne a hagyma, a cretons-t nem szükséges mixerrel pépesíteni.(Én nem szántam rá egy órát, mint mindig most is időszűkében főzőcskéztem, így bevetettem a jó kis mikrós megoldást. Egy zárható fedeles mikrózható műanyag edénybe tettem az egészet, és kb. 25 perc alatt pépesre pároltam max fokozaton a mikróban, kb. 10 percenként átkevertem.)

Add hozzá a búzakorpát és főzd még vele néhány percig. Én ezután még jól összekrémesítettem késes darálóval hogy még kenhetőbb legyen, de az eredeti recept szerint nem muszáj.
Öntsd kisebb tálkákba, edényekbe, és lefedve tedd hűtőbe. Ebből a mennyiségből kb. 90 dkg jó minőségű, házi húskrém lesz.

Miután legalább 4 órát állt a hűtőben, kenhető húskrémmé áll össze, ami azért egy kicsit darabosabb lesz, mint amit a bolti krémektől megszoktunk. A québeciek leginkább reggelire eszik pirítóson, vagy kekszekre kenve parti falatokként. Tulajdonképpen minden formában fogyasztható, ahogy egy kenőmájast vagy egy húskrémet fogyasztanál.

Mivel tartósítószert nem tartalmaz, ezért ha hűtőben tárolod, akkor néhány nap alatt el kell fogyasztani. Ez a mennyiség azonban nem kevés, egy négy tagú család akár négyszer is jól be tud belőle reggelizni. Amit elsőre úgy ítélsz, hogy nem esztek meg, azt egy műanyag dobozban tedd a mélyhűtőbe, ott hónapokig is eláll.

Én nem eszem péksüteményt, így készítettem hozzá kanadai sütőtökből steak "burgonyát", mártogatósnak.

creton.jpg

 

Jó sütés-főzést!

Szép hétvégét!

 

Bablena Hajnalka

személyi edző és táplálkozási tanácsadó

bablena.hajnalka@gmail.com

 

Forrás: rantotthuswokban.bmintbalazs.com

Képforrás: Pinterest

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fitmind.blog.hu/api/trackback/id/tr3911779605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
-->
süti beállítások módosítása