Férfiuralom a divat világában is?

2016. szeptember 15.

New Yorkban múlt héten kezdetét vette az őszi divathét sorozat. A ruhakölteményekben lehet gyönyörködni, vagy éppen "kiakadni" tőlük. Érdekes kicsit más szemszögből is ránézni az eseményre.  fashiontimes_com.jpg

Ha szemügyre vesszük a vezető divatmárkákat (itt is) feltűnik, hogy a nagy divatházak élén több a férfi. Sőt, a tervezők között is nagyobb számban vannak jelen. A 2017-es tavaszi/nyári kollekciót nemcsak a közönség soraiból figyelik a Business of Fashion (BoF) magazin szerkesztői. Utánajártak a színfalak mögötti részleteknek is.

Az elkövetkező négy hét alatt több mint 300 divatmárka képviselteti magát, 371 divatterezővel. Ezek közül mindössze 40.2 százalék a nők aránya.

New Yorkban és Londonban zömében fiatal, feltörekvő tervezők mutatkoznak be. Itt a legmagasabb a nők aránya: 47.3 százalék. Párizs és Milánó a tradicionálisabb jellegű, itt a régi nagy nevek vannak jelen zömében, és már kevesebb a női tervező. Párizsban 37 százalék, míg Milánóban annál is kevesebb: 31 százalék.

Ami a vezetőket illeti, a kutatásból kiderült, hogy nem rossz az arány a középvezetők körében. A legmagasabb pozíciókat viszont még mindig a férfiak uralják. (Amivel - véleményem szerint - nincs semmi gond, ha jók a márkával kapcsolatos visszajelzések.)

Sajnos a nők még mindig kisebbségben vannak. Több divatházat nő hozott létre, de ma már többségükben férfi kreatív vezetők vannak.” - mondta a magazinnak Julie de Libran, a Sonia Rykiel művészeti vezetője.

Mi lehet ennek az oka?

- A BoF kutatása szerint ezen a területen is közrejátszik, az anyaság. A karrier kiteljesedése nagyjából arra az időszakra esik (30-45 év), amikor a nők a családra (is) koncentrálnak.

A nőknek több szerepkörben is helyt kell állniuk. Neveltem a két lányomat, vezettem a céget, terveztem a ruhákat... Úgy éreztem, semmi másra nem jut időm.” - mondta Vera Wang, világhírű divattervező.

- A másik ok a bátorságban rejlik. Az olyan karakterjegyek, amelyek a felső vezetőket jellemzik - mint pl. dominancia, önbizalom, rizikóvállalás – inkább a férfiakra jellemzőek. A kutatás szerint, mi nők kevésbé vállaljuk a kockázatot, kevesebb merész döntés hozunk, amikor nagy a tét. Arról nem is beszélve, hogy a férfiak fizetésemelést is hangosabban, bátrabban kérnek.

Azért nem olyan rossz a helyzet! A felmérés végkicsengése pozitív. Biztató, hogy - nemtől, kapcsolati rendszertől stb. függetlenül - egyre inkább afelé tartunk, hogy a tehetség és a rátermettség számít a divat világában (is).

 

(Kép)forrás: www.businessoffashion.com és a www.fashiontimes.com

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitmind.blog.hu/api/trackback/id/tr7511706829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
-->
süti beállítások módosítása